0
  • فروشگاه فایل فیل استور
  • درباره مـــا
  • تماس با ما فروشگاه فایل فیل استور
  • وبلاگ
  • قوانین و مقررات
فروشگاه فایل فیل استورفروشگاه فایل فیل استور
  • ورود
  • ثبت نام
  • حساب کاربری
  • ورود / ثبت نام
  • فروشگاه
  • کتاب ها
    • رمان های جذاب
    • معماری و طراحی
    • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
    • مدیریت و بازاریابی
    • کتاب دانشگاهی
      • ریاضیات
    • روانشناسی موفقیت
    • روانشناسی
    • شبکه های اجتماعی
    • پزشکی
    • رایگان
  • سابلمینال
  • مراقبه ها
  • فایل اموزشی
  • کنکور
    • کنکور ارشد
    • کنکورسراسری
  • وبلاگ

متا تگ چیست و چطور به سئوی سایت شما کمک می کند؟

جواد
آوریل 13, 2019 رایگان, قالب نیترو 0 دیدگاه

متا تگ چیست و چطور به سئوی سایت شما کمک می کند؟

با فروشگاه فایل فیل استور همراه باشید متا تگ ها توضیحاتی هستند، که توسط کدهای HTML و جهت استفاده موتورهای جستجو بیان می شوند. متا تگ ها در سئوی سایت اهمیت بالایی دارند. این نوشته را بخوانید تا ببینید که دقیقا متا تگ چیست. امروزه بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو و استفاده ساده تر کاربران امری غیر قابل اجتناب است. بدون داشتن یک وب سایت بهینه شده با محتوای ارزشمند، تقریبا هیچ رقابتی وجود نخواهد داشت چرا که در قعر جدول نتایج خواهید بود. برای سئوی سایت، لازم است ساختاری منسجم و بهینه برای آن تعریف کنید، که بخشی از این فرایند مربوط به استفاده صحیح از متا تگ ها Meta Tag می شود. در این نوشته به توضیح متا تگ، اهمیت و نحوه بکارگیری آن در قسمت های مختلف سایت می پردازیم.

معرفی متا تگ های مهم از دید سئو

متا تگ چیست؟
همه آنچه که در صفحات مختلف وب می بینیم توسط کدهای HTML نوشته می شوند. وقتی در حال وبگردی هستید. مرورگرها، کدهای HTML را نمایش نمی دهند و تنها شما می توانید بخشی از آن را ببینید که قابل خواندن برای انسان است. ساختار مرورگرها طوری است، که کدهای HTML و … را به صورت قابل درک و خواندن برای انسان تبدیل کنند. از این رو در زمان وبگردی تنها محتوای متنی و تصویری برای شما قابل مشاهده خواهد بود. متا تگ ها نیز بخشی از کدهای HTML هستند. که شامل اطلاعاتی در مورد صفحات وب می باشند و در بخش از یک سند HTML قرار می گیرند. در واقع این کدها برای این منظور به کار می روند که محتوای صفحه، کلمات کلیدی و بسیاری مسائل دیگر را برای موتورهای جستجو توصیف کنند. وقتی عبارت یا جمله ای را در اینترنت جستجو می کنید. موتورهای جستجو به کمک ربات ها، الگوریتم ها و متا تگ ها نزدیک ترین نتایج، به آنچه که دنبالش هستید را نمایش می دهند. به بیان ساده تر متا تگ ها توضیحاتی هستند که برای موتورهای جستجو نوشته می شوند، تا بهتر بتوانند صفحات مختلف سایت را ایندکس کنند. توجه داشته باشید که متا تگ ها تنها حاوی توضیحاتی برای موتورهای جستجو یا مرورگرها هستند و قرار نیست جزو محتوای اصلی صفحه محسوب شوند. کدهای متا تگ ها از چشم بازدید کنندگان سایت پنهان اند. اما اگر بخواهید که در هر صفحه از وب کدهای Meta Tag و HTML را ببنید، میبایست در یک قسمت از فضای خالی صفحه مورد نظر، راست کلیک کنید و گزینه «مشاهده منبع صفحه » را انتخاب کنید. سپس صفحه ای جدید بازمی شود، که حاوی کدهای HTML و Meta Tag خواهد بود. همانطور که بیشتر اشاره شد متا تگ ها در قسمت
از سند HTML قرار دارند. در بسیاری منابع از متا تگ به عنوان »metadata« نیز یاد شده است. دلیل این نامگذاری به کاربرد آن باز می گردد، چرا که توضیحاتی در مورد صفحه مربوطه می دهند و اطلاعات مهمی را دربر دارند. برای اجرای درست برخی از متا تگ ها لازم است، به دانش برنامه نویسی تحت وب تسلط کافی داشته باشید. چرا که در صورت اجرای اشتباه اینکدها احتمالا خساراتی را به بار خواهید آورد، که گاهی جبران ناپذیرند! پیشاز اینکه بی خیال متا تگ شوید، باید بگویم که این توضیحات از لحاظ سئومهم هستند و اگر می خواهید تا سایت تان را به بهترین شکل بهینه سازیکنید، لازم است تا شیوه درستی را برای این کار اتخاذ کنید.چرا متا تگ ها مهم هستند؟احتمالا تا اینجای کار به اهمیت متا تگ ها پی برده اید، اما بگذاریدموضوع را دقیق تر بررسی کنیم. از وقتی رقابت بر سر کسب جایگاه بالاتر درگوگل یا سایر موتورهای جستجو بین وب سایت ها بالا گرفته، سئو بیشاز هر زمانی اهمیت یافته است. سئو ابزار و دستورالعمل هایی را در اختیاروبمسترها گذاشته تابه کمک آن بتوانند سایت های خود را از لحاظ محتواییو ساختاری بهینه سازی کنند.نخستین کاری که مدیر هر وب سایتی لازم است، انجام دهد. معرفی سایتو صفحات مختلف آن به موتورهای جستجو، جهت نمایش در نتایج شاناست. متا تگ ها در این مرحله از کار به کمک وبمسترها آمده و موضوع،کلمات کلیدی، اهمیت صفحه و ایندکس شدن یا نشدن هر صفحه را برایجستجوگرها مشخص می کنند.موتورهای جستجو همواره سعی می کنند، تا نتایج حاصل از جستجو، دقیقاهمان عبارات مورد نظر کاربر باشند. از این رو اگر متا تگ ها برای هر صفحههوشمندانه و متناسب با موضوع آن صفحه تعریف شده باشند، شانس دیدهشدن آن صفحه از وب سایت، در نتایج بالاتر خواهد رفت. به این فرایند بهاصطاح SERP می گویند.SERP مخفف Search Engine Result Page است، که به معنای صفحه نتایجحاصل از جستجو می باشد. SERP برای هر کلمه کلیدی یا عبارت همواره درحال تغییر است و معیارهای بسیاری بر این موضوع تاثیر دارند. قصد نداریمبه بررسی چگونگی رتبه بندی نتایج در این نوشته بپردازیم، هدف مشخصکردن اهمیت متا تگ ها است که در SERP چقدر تاثیر دارند.
توضیحات متا در اینکه سایت شما به چه صورت و در کجای صفحه نتایججستجو قرار گیرد، تاثیر گذارند. این توضیحات می توانند کاربران را به سایتشما بکشانند یا از آن گریزان کنند. بنابراین می شود گفت؛ که متا تگ هابر میزان دیده شدن و جذب ترافیک سایت می افزایند و از این لحاظ بسیارمهم اند.
به کمک متا تگ ها می توان اهمیت قسمت های مختلف سایت را برایموتورهای جستجو مشخص کرد و در جلب اعتماد آنها حرکتی مثبت انجامداد. برخی از متا تگ ها ساختار صفحات را بیان می کنند و برخی اطلاعاتی درمورد کلمات کلیدی یا اهمیت لینک ها می دهند. از این رو می شود گفتکه متا تگ ها به ساده تر شدن کاربری سایت، برای جستجوگرها و کاربران
کمک می کند.متا تگ کمک می کند تا موتورهای جستجو بهتر سایت شما را شناساییو محتوای آنرا ایندکس کنند. حال اگر سایت شما برای موتورهای جستجوقابل خواندن و تشریح نباشد، کاربران چطور می توانند به محتوای آن دستیابند؟زمانی یک محتوا می تواند کاربرپسند باشد که؛ از لحاظ محتوا، خوانایی،ارتباط با صفحات دیگر، متناسب بودن با هر صفحه نمایش و … بهینهباشد. متا تگ کمک می کند تا این موارد میسر شوند.
آیا همه سایت ها می توانند از Meta Tag استفاده کنند؟
شاید اینجا سوال شود که متا تگ ها در چه سایت هایی کاربرد دارند و آیا برای هر سایت با هر موضوعی مناسب هستند یا نه؟ جواب بله است!
برای همه سایت ها مفید است و کاربرد دارد. چه سایتتان CMS اختصاصیداشته باشد یا عمومی، سایت دانلود باشد یا آموزشی … فرقی نمی کند.متا تگ ها می توانند در سئوی سایتتان کمک کنند.انواع مختلف از متا تگ وجود دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند. برخیبرای توصیف محتوای صفحه به کار می روند، برخی کلمات کلیدی را مشخصمی کنند. بعضی از کدهای متا مشخص می کنند که سایت برای چه کسانینمایش داده شود و صدها کد کاربردی دیگر… ما در این نوشته به توضیحمختصر متا تگ هایی که در SEO کاربرد دارند می پردازیم.

معرفی متا تگ های مهم از دید سئو

معرفی متا تگ های مهم از دید سئو
متا تگ Robots
این متا تگ حاوی توضیحاتی برای ربات های جستجوگر و خزنده است، کهمشغول جمع آوری و بایگانی اطلاعات از وب سایت ها هستند. در این تگتوضیحاتی از قبیل ایندکس شدن یا نشدن »index / noindex« و … را میتوان قرار داد. با کمک این توضیحات موتورهای جستجو در می یابند که آیااین صفحه را در نتایج نشان دهند یا خیر؟ لینک های موجود در این صفحهرا دنبال کنند یا نه؟ بحث فالو یا نو فالو بودن »follow / nofollow« لینکها و … در این قسمت جای می گیرد.اگر هیچ دستوری برای ربات های خزنده »crawlers« ثبت نکنید، به صورتپیشفرض بر روی ایندکس قرار دارد و همه محتوا را در در نتایج نشان داده ولینک ها را دنبال خواهد کرد.

تگ Title

این تگ مهم ترین تگی است که می شود برای یک صفحه به کار برد.موتورهای جستجو دقیقا همان متنی که داخل این تگ قرار می گیرد را درنتایج جستجو نشان می دهند و کاربران از روی همین تگ Title است که انتخاب می کنند وارد سایتتان شود یا نه!از این رو تگ تایتل از لحاظ SEOبسیار مورد توجه است.
تیتری که برای نوشته خود انتخاب می کنید در همین تگ قرار می گیرد ودر نتایج ظاهر می شود. در انتخاب عنوان نوشته هایتان سعی کنید کلماتکلیدی مرتبط به کار ببرید، اما نه آنقدر که زیبایی عنوان را از بین ببرید. بهتراست عنوان شما بیشتر از 55 کاراکتر «حرف » نشود، تا به صورت کامل درنتایج نمایش داده شود.

تگ Description

اگر توجه کرده باشید هر بار که موضوعی را سرچ می کنید. در صفحه نتایجعلاوه بر تگ Title قسمتی از متن نیز در زیر عنوان یا همان لینک آبیرنگ، نمایش داده می شود که به آن تگ دیسکرپشن یا Meta Descriptionگفته می شود. دومین تگ مهم از لحاظ سئو همین توضیحات دیسکرپشناست. با اینکه گوگل اعام کرده که تگ Description در رتبه بندی سایتها اهمیتی ندارد، اما اگر در این قسمت کلمات کلیدی مورد نظر کاربر وجود داشته باشند، بی شک کلیک کرده و وارد سایت می شود. این فرایندبهصورت غیر مستقیم برای سئوی سایت مفید است.سعی کنید توضیحاتی که در قسمت دیسکرپشن قرار می گیرد، بیشتر از160 کاراکتر نباشد. چرا که بیشتر از این میزان در نتایج نشان داده نمی شود.یعنی اگر قرار است کلمه کلیدی را در Description قرار دهید جزو 150 کاراکتر اول این توضیحات باشد! سعی کنید اگر دو یا چند صفحه با موضوعات مشابه دارید عنوان وتوضیحاتی که در متا دیسکرپشن قرار می گیرد متفاوت و خاص باشند.

تگ های Heading

سرتیترهایی که هر مطلب را به چند بخش دسته بندی می کنند، با تگ Heading مشخص می شوند. هدینگ ها از H1 شروع شده و تا H6 ادامه مییابند، که به ترتیب مهم ترین تگ های هدینگ H1 و الا آخر هستند. تقریبا می شود گفت تگ H6 اهمیت چندانی ندارد. سعی کنید در کاربرد تگ هایHeading این نکات را به خاطر داشته باشید:
در هر صفحه بیشتر از یک h1 استفاده نکنید.
محتوای تگ h1 و عنوان نوشته تقریبا مشابه باشند.
اگر قرار است از h1 استفاده کنید، نباید قبل از آن از تگ هدینگ دیگریاستفاده کرده باشید. به بیان ساده تر یعنی اینکه اگر قرار است، محتوایشما چند هدینگ داشته باشد. بهتر است، تگ h1 اولین هدینگ باشد وهدینگ های دیگر پس از آن به کار گرفته شوند.

تگ لینک

همانطور که می دانید لینک سازی یکی از اصول مهم سئو است. به کمک تگ لینک می توان بین صفحات مختلف وب در یک یا چند سایت مختلف ارتباط ایجاد کرد. لینک های خروجی و ورودی هر سایت تاثیر بسزایی بر نحوه رتبه بندی آن دارند. تگ می تواند به دو صورت follow و nofollow مورد استفاده قرار گیرد، که از نظر سئو لینک های nofollow ارزش چندانی ندارند.

تگ alt

این تگ برای معرفی تصاویر به موتورهای جستجو به کار می رود. یک موتورجستجو به کمک این تگ که تصویر را توضیح می دهد می تواند تشخیصدهد که این تصویر مربوط به چه موضوعی است. البته متن قبل و بعد ازتصویر را هم در نظر می گیرند، اما اگر تگ alt به درستی تعریف شود کاربسیار ساده تر خواهد بود.

متاتگ keywords

متاتگ کیوورد برای توضیح کلمات کلیدی هر صفحه به کار می رود. تا موتورهای جستجو بهتر موضوع صفحه را درک کنند و همچنین فرایند ایندکس کردن، سریعتر انجام شود. اگر چه این متاتگ مربوط به کلمات کلیدی میشود و باید در بین متاتگ های مهم سئو قرار گیرد. اما به لطف زیاده روی وبمسترها در به کار گیری این تگ، گوگل با تغییر رفتارش دیگر آنرا عامل مهمی برای سئو تلقی نمی کند. اما استفاده از آن اگر به اندازه صورت گیرد هنوز هم می تواند سودمند باشد.چطور می شود از متا تگ ها برای SEO استفاده کرد؟ برای به کار بردن برخی متا تگ های مهم سئو نیازی ندارید حتما برنامه نویس باشید. امروزه CMS هایی مثل وردپرس ابزار بسیاری را در قسمت ویرایشگر متن در اختیار نویسندگان قرار داده اند تا ضمن اینکه بتوانند محتوای ارزشمندی تولید کنند، در جهت بهینه سازی محتوای تولیدی نیز اقداماتی انجام دهند. این ابزار به کارگیری متا تگ های مختلف را به راحتی و با چند کلیک ممکن می سازند. برای نمونه می توان به هدینگ ها، ابزار لینک دهی، ویرایشگر تصاویر و قسمت تگ یا برچسب ها اشاره کرد. اگر تا کنون به متا تگ ها اهمیت نمی دادید، بهتر است از همین حالا تغییر رویه دهید و به سئوی سایتتان کمک کنید تا در نتایج بالاتر ظاهر شوید. برای شروع بررسی کنید که آیا همه صفحات سایت و محتوای شما دارای تگ Title یا عنوان مناسب هستند یا خیر؟ آنهایی که عنوان مناسب ندارند را ویرایش کنید و با توجه به دستورالعمل های مربوط به سئوی عنوان، آنها را باز نویسی کنید. به کار بردن کلمات کلیدی در این قسمت بسیار مهم است آنرا از یاد نبرید! همه محتوای سایت را بررسی کنید و برای هر یک متای توضیحات مناسب بنویسید. این بخش برای جذب کاربر به سایت بسیار مهم است، حتما از چیکیده ای مناسب استفاده کنید. متا تگ مربوط به ربات ها را به دقت تنظیم و اعمال کنید. اگر صفحاتی از سایت تان مطالب ارزشمندی ندارند بهتر است، توسط همین متا تگ ها دور از دسترس ربات ها بمانند، تا زمانی که کاما بهینه سازی و ویرایش شوند.

معرفی چند متا تگ برای مدیریت سایت

متاتگ generator

این متاتگ در سایت، مشخص کننده سیستم مدیریتی سایت و پنل به کاررفته جهت انتشار محتوا است. که البته گاهی هم وجودش در سایت خطرناکاست و هکرها توسط این متاتگ می توانند به سیستم مدیریت محتوا پیببرند و راهی برای هک کردن آن بیابند. متخصصان وردپرس همواره توصیهکرده اند، بهتر است این متاتگ حذف یا پنهان شود.

متاتگ author

این متاتگ برای سایت هایی که چندین نویسنده دارند کاربرد دارد. البتهوجود آن چندان هم ضروری نیست. به کمک این متاتگ می توان نویسندهمطالب را مشخص کرد.

متاتگ expires

از این متاتگ برای مشخص کردن تاریخ انقضای یک صفحه استفاده میشود، که کاربرد آن اختیاری است.

متاتگ copyright

همانطور که از نام این متاتگ بر می آید، برای مشخص کردن حقوق کپی رایت کاربرد دارد. اما هیچ تضمینی نیست که پس از به کاربردن آن همچنان حقوق کپی رایت نقض نشود!

متاتگ refresh

گاهی شرایطی پیش می آید که لازم است، برخی صفحات ریدایرکت redirect شوند. برای انتقال خودکار کاربران از یک صفحه به صفحه مورد نظر از متاتگ refresh استفاده می شود.

متاتگ Cache control

وقتی کاربران وارد سایتی می شوند. مرورگر برای سریعتر باز شدن سایت،در مراجعات بعدی فایلهای Cache را ذخیره می کند. متاتگ Cache controlبرای این منظور کاربرد دارد و سطوح مختلف دسترسی مرورگر ها به کشسایت را می توان با کمک این متاتگ اعمال کرد. برای مثال در حالتPublic ، محتوا می تواند، به صورت Cache برای همه کاربران ذخیره شود.اما در حالت no Cache هیچ محتوایی در حافظه ذخیره نمی شود.
سخن پایانی
مدیران سایت ها تاش بسیاری برای حضور در صفحه اول نتایج موتورهایجستجو انجام می دهند، بسیاری روش های اصولی را پیش گرفته و به کمکسئو، تولید محتوای ارزشمند و بهینه سازی به رقابت پرداخته اند. عده ای همروش هایی همچو تبلیغات و خرید لینک از وب سایت های معتبر را چاره کاریافته اند. باید گفت در نهایت پیروزی نصیب آنهایی است که، رقابتی سالمو اصولی را در نظر دارند.در این نوشته به بررسی متا تگ »Meta Tag« و چگونگی تاثیر آن بر بالارفتن رتبه یک سایت پرداختیم. متا تگ ها توضیحاتی در مورد محتوایسایت، کلمات کلیدی، نحوه نمایش و … در اختیار ربات های جستجوگر می گذارند، که به ایندکس شدن سریعتر کمک می کنند. همچنین به کمک متاتگ ها کاربران راحت تر تصمیم می گیرند تا وارد یک سایت شوند یا خیر.شما به عنوان یک مدیر یا وبمستر چه اقدامات دیگری را برای حضور دررتبه های بالاتر پیشنهاد می دهید؟
تگ Titleسئوی سایتفروشگاه فایلفیل استورمتا تگمتا تگ Robots
جواد میرزایی

کتاب ثروتمندترین مرد بابلنوشته قبلی
رازهای سخنرانی 2 سخنران بزرگ استیو جابز و انتونی رابینزنوشته بعدی

دیدگاه خود را بگذارید لغو پاسخ

فروشگاه فایل فیل استور

لینک های مفید

  • فروشگاه فایل فیل استور
  • درباره مـــا
  • تماس با ما فروشگاه فایل فیل استور
  • قوانین ما
  • سیاست های کاری
  • اخبار

فایل های پیشنهادی

  • کتاب ها
  • فایل های اموزشی
  • منابع گرافیکی
  • تصاویر گرافیکی
  • رایگان
  • فروشگاه
  • سابلمینال

تجارت الکترونیک

  • پروفایل کاربری
  • پرداخت
  • علاقه مندی ها
  • F.A.Q

ما را دنبال کنید

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینک دین
  • اینستاگرام